07/06/2010 GAZİ ÜNİVERSİTESİ DÖNER SERMAYESİNE İLİŞKİN

07.06.2010

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞI’NA

Aşağıdaki sorularımın Başbakan Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN tarafından yazılı olarak yanıtlanması için gereğini arzederim.
Saygılarımla,


Prof. Dr. Oğuz Oyan
İzmir Milletvekili

Maliye Bakanlığı Müfettişleri tarafından Gazi Üniversitesi Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü bünyesinde yapılan teftiş sonucunda, Ankara Defterdarlığı Gazi Üniversitesi Döner Sermaye Saymanlığından,
a) Performans Değerlendirme Kurulu üyelerine Ekim 2008 ile Aralık 2009 tarihleri arasında döner sermayeye doğrudan gelir getirici bir faaliyet icra etmemelerine karşın brüt toplam 262.133,18.-TL ödeme yapıldığı;
b) İSO Kalite Koordinatörü Prof. Dr. Peyami CİNAZ, İSO Kalite Koordinatör yardımcıları Prof. Dr. Mustafa CEMRİ ve Prof. Dr. M. Akif ÖZTÜRK ile İSO Yönetim temsilcisi öğretim üyesi Prof. Dr. Mehmet Ali BÜMİN’e döner sermayeye doğrudan gelir getirici bir faaliyet icra etmemelerine karşın brüt toplam 210.407,00.-TL ödeme yapıldığı;
c) Ameliyathaneler Koordinatörü Doç. Dr. Abdülkadir BEDİRLİ’ye bu görevi nedeniyle döner sermayeye doğrudan gelir getirici bir katkısı olmamasına rağmen brüt 46.674,80.-TL ödeme yapıldığı;
d) Laboratuar Merkez Koordinatörü Prof. Dr. Hatice PAŞAOĞLU’na bu görevi nedeniyle döner sermayeye doğrudan gelir getirici bir katkısı olmamasına rağmen brüt 46.928,48.-TL ödeme yapıldığı;
e) SRC Koordinatörü Rektör Prof. Dr. Rıza AYHAN’a bu görevi nedeniyle döner sermayeye doğrudan gelir getirici bir katkısı olmamasına rağmen brüt 42.900,00.-TL ödeme yapıldığı;
f) Mesleki yeterlilik belgesi almak üzere yapılan başvuruların incelenmesi ve değerlendirilmesi amacıyla görevlendirilen Prof. Dr. Metin AKTAŞ, Prof. Dr. Cumhur ŞAHİN, Prof. Dr. Bahtiyar AKYILMAZ ve Prof. Dr. Serdar ALTINOK’a Kasım ve Aralık 2009 döneminde ihtisas alanları itibariyle döner sermayeye doğrudan gelir getirici bir faaliyet icra etmemelerine karşın toplam brüt 42.904,00.-TL ödeme yapıldığı tespit edilmiştir.

Ankara İl Defterdarlığı Gazi Üniversitesi Döner Sermaye Saymanlığı’nın bu teftiş raporu üzerine “Fazla Ödenen Katkı Payları” konusunda 200-8-363 sayı ve 03/03/2010 tarihli
yazısıyla Gazi Üniversitesi’ne (Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü’ne) hitap ederek Teftiş Raporu’nun “Döner sermaye işletmesine doğrudan gelir getirici katkısı olmayan yukarıda belirtilen kurul ve kişilere Ekim 2008-Aralık 2009 döneminde fazla ödenen brüt tutarlardan gelir vergisi ve damga vergisi düşülmesinden sonra çıkan net tutarların tahsili 5018 sayılı kanunun 71’inci maddesine göre sağlanması ve yapılan işlemlerin safahatı hakkında rapora verilecek cevapta bilgi verilmelidir” ifadesinin gereğinin yapılmasını talep etmektedir.

Rektörlüğün bu konuya yanıtı ise söz konusu raporun objektif incelemeye dayanmadığı, hedef gözetilerek hazırlandığı, kamusal etiğe aykırı olduğu gibi karşı suçlamalarla doludur. Asla bir cevap teşkil etmemektedir.

Oysa, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü İç Denetim Birimi’nin 19 Haziran 2009 tarihli Olağan Raporu dahi “fazla ödenen katkı payları” konusuna değinmektedir. Rektörlük, İç Denetim Birimi’nin bu raporunu Maliye Bakanlığı İç Denetim Koordinasyon Kurulu’na iki ay içinde göndermesi gerekirken, içeriğini beğenmediğinden olsa gerek, bu işlemi gerçekleştirmemiştir. Bu da ayrıca bir usulsüzlük oluşturmaktadır.

Maliye Bakanlığı Teftiş Kurulu, kendi müfettişlerince hazırlanan 6 sayılı basit Rapor’u, YÖK’e, Sayıştay’a, Maliye Bakanlığı İç Denetim Koordinasyon Kurulu’na, Maliye Bakanlığı Bütçe Genel Müdürlüğü’ne, Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü’ne iletmiş bulunmaktadır. Sayıştay denetçilerinin de Gazi ÜniversitesiDöner Sermaye İşletme Müdürlüğü’nde bir inceleme sürdürdükleri de öğrenilmiştir.

Bu bilgilerden hareketle şu sorularımın yanıtlanmasını talep etmekteyim:

1. Gazi Üniversitesi’nde rektör değişimini hemen izleyen süreçte daha önce uygulaması olmayan usulsüz katkı payı ödemeleri nasıl otomatiğe bağlanmış gibi başlatılabilmiştir? Rektör iradesi olmadan böyle bir uygulamaya yeşil ışık yakılamayacağı ve maliye müfettişi raporuna rağmen uygulamanın savunulamayacağı bilindiğine göre, Gazi Üniversitesi Rektörü ile ilgili ne gibi bir işlem yapılması düşünülmektedir?
2. Fazla ödenen katkı payları nedeniyle oluşan kamu zararından doğan alacakların net tutarların tahsilâtının ilgilerden 5018 sayılı Kanunun 71. maddesi gereğince yapılabilmesi için süreç başlatılmış mıdır veya ne zaman başlatılacaktır?
3. Rektörlüğün, kendi İç Denetim Birimi’nin Olağan Raporunu Maliye Bakanlığı İç Denetim Koordinasyon Kurulu’na iki ay içinde göndermemekle işlediği usulsüzlüğün bir karşılığı var mıdır? Buna bir yaptırım öngörülmekte midir?
4. Şimdiye kadar bu konuyla ilgili yürütülen işlem safhalarının ayrıntıları nedir ve halen hangi safhada bulunulmaktadır?